Biuro Rady, Zarządu i Informacji Publicznej realizuje zadania:
1. Z zakresu obsługi Rady i Zarządu:
obsługa kancelaryjno – biurowa Rady, Komisji Rady i Zarządu;
prowadzenie rejestrów:
uchwał Rady;
uchwał Zarządu;
aktów prawa miejscowego;
wniosków i opinii Komisji Rady;
interpelacji i wniosków radnych oraz petycji;
skarg i wniosków wpływających do Rady;
zarządzeń Starosty.
przekazywanie komórkom organizacyjnym Starostwa oraz jednostkom organizacyjnym Powiatu do realizacji uchwał Rady i Zarządu;
przekazywanie interpelacji i wniosków radnych do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu oraz kontrola terminowego ich rozpatrzenia;
koordynacja zadań związanych z rozpatrywaniem petycji;
sporządzanie pisemnych sprawozdań Starosty z działalności Zarządu na sesje Rady Powiatu;
przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady;
przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego;
prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych radnych i Członków Zarządu;
przygotowywanie list będących podstawą wypłaty diet radnym i przekazywanie ich do Wydziału Księgowości;
reklamowanie z urzędu radnych od służby wojskowej;
obsługa organizacyjna Komisji Bezpieczeństwa i Porządku działającej przy Staroście;
prowadzenie sekretariatu etatowego Członka Zarządu Powiatu;
wykonywanie zadań związanych z przeprowadzaniem na terenie Powiatu wyborów powszechnych, referendów powiatowych i konsultacji społecznych;
prowadzenie i aktualizacja wykazu jednostek organizacyjnych Powiatu;
prowadzenie centralnej ewidencji oraz zbiorów umów i porozumień;
opracowywanie projektów: statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.
2. Z zakresu informacji publicznej:
prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej;
rejestrowanie i wywieszanie komunikatów na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz wysyłanie ogłoszeń do publikacji w prasie o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym;
prowadzenie centralnych rejestrów: wniosków o udzielenie informacji publicznej oraz decyzji w sprawie odmowy udzielenia informacji;
koordynowanie działań związanych z udzielaniem informacji publicznej oraz czuwanie nad terminowym jej udzielaniem, bądź odmową udzielenia informacji;
3. Z zakresu obsługi kancelaryjnej:
prowadzenie Kancelarii Ogólnej i Punktu Informacyjnego Starostwa;
przyjmowanie i rejestracja korespondencji oraz przesyłek wpływających do Starostwa;
rejestrowanie i wysyłanie korespondencji oraz przesyłek;
prowadzenie elektronicznego rejestru korespondencji, podział korespondencji po dekretacji na komórki i jednostki organizacyjne Powiatu;
prowadzenie ewidencji oraz wydawanie delegacji służbowych.