Biuro Rady, Zarządu i Informacji Publicznej realizuje zadania:
1. Z zakresu obsługi Rady i Zarządu:
- obsługa kancelaryjno – biurowa Rady, Komisji Rady i Zarządu;
- prowadzenie rejestrów:
- uchwał Rady;
- uchwał Zarządu;
- aktów prawa miejscowego;
- wniosków i opinii Komisji Rady;
- interpelacji i wniosków radnych oraz petycji;
- skarg i wniosków wpływających do Rady;
- zarządzeń Starosty.
- przekazywanie komórkom organizacyjnym Starostwa oraz jednostkom organizacyjnym Powiatu do realizacji uchwał Rady i Zarządu;
- przekazywanie interpelacji i wniosków radnych do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu oraz kontrola terminowego ich rozpatrzenia;
- koordynacja zadań związanych z rozpatrywaniem petycji;
- sporządzanie pisemnych sprawozdań Starosty z działalności Zarządu na sesje Rady Powiatu;
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady;
- przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego;
- prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych radnych
i Członków Zarządu; - przygotowywanie list będących podstawą wypłaty diet radnym
i przekazywanie ich do Wydziału Księgowości; - reklamowanie z urzędu radnych od służby wojskowej;
- obsługa organizacyjna Komisji Bezpieczeństwa i Porządku działającej przy Staroście;
- prowadzenie sekretariatu etatowego Członka Zarządu Powiatu;
- wykonywanie zadań związanych z przeprowadzaniem na terenie Powiatu wyborów powszechnych, referendów powiatowych i konsultacji społecznych;
- prowadzenie i aktualizacja wykazu jednostek organizacyjnych Powiatu;
- prowadzenie centralnej ewidencji oraz zbiorów umów i porozumień;
- opracowywanie projektów: statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.
2. Z zakresu informacji publicznej:
- prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej;
- rejestrowanie i wywieszanie komunikatów na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz wysyłanie ogłoszeń do publikacji w prasie o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym;
- prowadzenie centralnych rejestrów: wniosków o udzielenie informacji publicznej oraz decyzji w sprawie odmowy udzielenia informacji;
- koordynowanie działań związanych z udzielaniem informacji publicznej oraz czuwanie nad terminowym jej udzielaniem, bądź odmową udzielenia informacji;
3. Z zakresu obsługi kancelaryjnej:
- prowadzenie Kancelarii Ogólnej i Punktu Informacyjnego Starostwa;
- przyjmowanie i rejestracja korespondencji oraz przesyłek wpływających
do Starostwa; - rejestrowanie i wysyłanie korespondencji oraz przesyłek;
- prowadzenie elektronicznego rejestru korespondencji, podział korespondencji
po dekretacji na komórki i jednostki organizacyjne Powiatu; - prowadzenie ewidencji oraz wydawanie delegacji służbowych.